Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Technologie

Nie wiesz jak zwiększyć sprzedaż na stronie www? Zobacz 3 skuteczne sposoby

31-08-2017, ostatnia aktualizacja 31-08-2017 09:46

Jak podaje firma Gemius, już 12,5 miliona Polaków robi zakupy w Internecie. Co więcej, mamy do czynienia z liczbą, która ciągle rośnie. Sieć pozwala na oszczędność czasu, wybór spośród wielu ofert i zyski finansowe, nic więc dziwnego, że jest uważana za zakupowy raj...

Materiał Partnera

Sami właściciele witryn i sklepów internetowych muszą liczyć się jednak z tym, że działają na wyjątkowo konkurencyjnym rynku. Jak zatem wykorzystać potencjał e-sklepu lub innego serwisu internetowego?

 

Złota trójka – widoczność, ruch i zaangażowanie

 

Ruch to podstawa sprzedaży bez względu na to, czy prowadzi się ją online, czy stacjonarnie, ten zaś jest uzależniony od widoczności w wyszukiwarce internetowej. Gemius w swoich badaniach potwierdza, że aż 98% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google, a to oznacza, że każdy sklep może trafić ze swoją ofertą do około 25 milionów potencjalnych klientów. Nawet, jeśli nie wszyscy będą zainteresowani ofertą sklepu internetowego, ciągle mówimy o wielu nowych, potencjalnych klientach.

 

 

Oczywiście, trudno mówić o prostym związku ruchu i widoczności. Rezultat wyszukiwania powinien być interesujący i zachęcający do skorzystania z niego. Wyniki Google mogą więc, ale wcale nie muszą, skupiać na sobie naszej uwagi, na każdym etapie sprzedaży należy więc pamiętać o roli, jaką odgrywa angażowanie użytkownika. Jeśli więc liczymy na wzrost sprzedaży z Google, pamiętajmy, że widoczność w rankingach powinna przynosić oczekiwane sesje, te zaś muszą kończyć się konwersją.

 

Przegląd najskuteczniejszych działań marketingowych

 

SEO

 

Tak w przypadku widoczności, jak i pozyskania ruchu, należy dążyć do tego, aby w bezpłatnych wynikach wyszukiwania strona nie wypadła z pierwszej dziesiątki. Trudno więc ignorować rolę pozycjonowania strony (SEO). Należy też pamiętać, że budowanie strategii SEO powinno być działaniem bazującym na naszym rozsądku.

 

Już na starcie należy sobie uświadomić, że trudno walczyć z gigantami o mocno konkurencyjne frazy. Walka taka bywa kosztowna i rzadko owocuje spektakularnymi rezultatami. Nie ma więc sensu inwestować w SEO, jeśli nie przeanalizowaliśmy starannie naszych potrzeb i możliwości i nie porównaliśmy ich z działaniami konkurencji.

 

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest analiza nie tylko produktów konwertujących, ale i tych, których sprzedaż jest niższa niż innych. Pozwala to na skuteczne wyznaczenie kierunku, w jakim ma przebiegać optymalizacja. Nie można też zapomnieć o znaczeniu, jakie ma budowa profilu kupującego oraz określenie, czego poszukuje on w Internecie.

...
Poprzednia
1 2 3
rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common