Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Technologie

Czas żniw dla polskich producentów gier

Katarzyna Kucharczyk 01-12-2016, ostatnia aktualizacja 01-12-2016 16:00
Sniper 3 (CI Games)
Sniper 3 (CI Games)
źródło: CI Games

Branża obserwuje wzmożony popyt. Największe premiery szykuje jednak dopiero na 2017 r.

Konkurencja w branży z roku na rok jest coraz większa. Zwiększa się też jej reprezentacja na warszawskiej giełdzie. Po debiucie spółki Artifex Mundi w drugiej połowie listopada liczba producentów gier stała się tam dwukrotnie wyższa niż na początku roku. Akurat ten wytwórca i wydawca gier przygodowych zadebiutował nie najlepiej (kurs spadł), ale generalnie inwestorzy chętnie kupują akcje spółek z tej branży. Wierzą, że polski rynek gier nadal będzie szybko rósł. Jego wartość już zbliża się do 2 mld zł.

Wspomniany Artifex z emisji nowych akcji pozyskał ponad 11 mln zł. Prezes Tomasz Grudziński zapowiada, że teraz priorytetem dla spółki jest rozwój czterech gier typu free–to–play (darmowe, z mikropłatnościami), z których trzy zostały już udostępnione części graczy w formie tzw. soft launchu. – Znaczna kwota zostanie przeznaczona na promocję „Bladebound", naszego flagowego tytułu free–to–play, a działania obejmą m.in. przygotowanie profesjonalnego trailera – zapowiada. Artifex deklaruje, że nie zaniedba także fanów gier HOPA (ang. Hidden Object Puzzle Adventure), dla których przygotowuje kolejne produkcje. Do końca 2017 r. chce mieć w portfolio ponad 60 tytułów HOPA. Tegoroczna wartość rynku gier mobilnych na świecie szacowana jest przez PwC na prawie 18 mld dol. Prognozowany średnioroczny wzrost w latach 2015–2020 to prawie 6 proc. Segment free–to–play stanowi w tym rynku istotny udział. Ma też najwyższą dynamikę. Do 2019 r. może wzrosnąć o ponad 60 proc. – przewiduje firma Newzoo.

Co najciekawsze dla polskich graczy – rok 2017 ma być przede wszystkim rokiem dużym premier. CD Projekt jeszcze z myślą o sezonie świątecznym przygotował grę „Wiedźmin 3: Dziki Gon" w Edycji Gry Roku. Ma nadzieję, że dla wielu graczy będzie to wymarzony prezent na gwiazdkę. Cały czas trwają prace nad Wiedźmińską Grą Karcianą „Gwint" oraz „Cyberpunkiem 2077". Tej pierwszej można się spodziewać w przyszłym roku, natomiast termin premiery drugiej jest owiany tajemnicą.

W 2017 r. pojawi się natomiast „Sniper 3" autorstwa CI Games. Początkowo była mowa o końcówce stycznia, ale premierę przesunięto na początek kwietnia. W listopadzie spółka zapowiedziała emisję akcji. Potrzebuje pieniędzy, by zintensyfikować promocję i marketing. Prezes Marek Tymiński podkreśla, że firma chce maksymalnie dopracować grę i w pełni wykorzystać jej potencjał, który – zdaniem zarządu – jest bardzo duży.

Premierę swojego flagowego tytułu przełożyło też 11 bit studios. Chodzi o grę „Frostpunk". Ma się ukazać w drugim kwartale 2017 r. Już pod koniec sierpnia ruszyła kampania promocyjno–marketingowa, a zarząd twierdzi, że jej pierwsze efekty są bardzo pozytywne. Jest przekonany, że potencjał komercyjny „Frostpunka" jest większy niż „This War of Mine" (ta ostatnia gra, mimo iż jej premiera odbyła się dwa lata temu, nadal jest głównym źródłem przychodów dla 11 bit studios).

Prace nad swoimi głównymi tytułami „Kurskiem" oraz „Realpolitiks" zintensyfikowało katowickie Jujubee. Prezes Michał Stępień twierdzi, że grywalne demo „Kurska" oraz zamknięte pokazy „Realpolitiks" cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród graczy, jak i ekspertów branżowych. Z kolei bydgoska spółka Vivid Games kończy prace nad projektem „Metal Fist" – jego premierę zapowiedziano na pierwszy kwartał przyszłego roku. Jednym słowem – będzie się grało.

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common