Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Polityka i Biznes

Transport kluczowy dla delegowania

Anna Słojewska 23-10-2017, ostatnia aktualizacja 23-10-2017 20:07
autor: Krzysztof Łokaj
źródło: Fotorzepa
autor: Krzysztof Łokaj
źródło: Fotorzepa
źródło: Rzeczpospolita

Unijni ministrowie próbowali uzgodnić, czy kierowcy tirów to też pracownicy delegowani.

W chwili zamykania gazety w Luksemburgu trwała cały czas dyskusja ministrów pracy UE na temat zmian w dyrektywie o pracownikach delegowanych. Na ostatnim etapie spór dotyczył przede wszystkim tego, w jakim stopniu nowy tekst będzie się odnosić do kierowców w transporcie międzynarodowym. Polska i inne kraje Grupy Wyszehradzkiej chciały jak najwyraźniej zapisać, że wszystko, co dotyczy kierowców, powinno być przedmiotem uzgodnień w odrębnej legislacji, czyli tzw. pakiecie mobilności, nad którym ministrowie transportu dopiero rozpoczęli prace. Francja zgadza się, że szczegóły będą w pakiecie mobilności, ale chce jak najwyraźniej podkreślić już teraz, że kierowcy są pracownikami delegowanymi. Po jakim czasie i na jakich zasadach, mogłoby być ustalone później. Na ostatnim etapie negocjacji uzyskała nawet poparcie Hiszpanii, ale przedstawiony przez te kraje kompromis został odrzucony przez Grupę Wyszehradzką. Ministrowie byli przygotowani, że negocjacje mogą potrwać do późnej nocy, a nawet że kompromis trzeba będzie odłożyć na później.

Rzeczpospolita
Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common