Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Firmy i Rynki

Skuteczne doręczenie przesyłki kurierskiej

10-03-2017, ostatnia aktualizacja 10-03-2017 10:07

Dla kupujących w sklepach internetowych ważna jest nie tylko atrakcyjna, niska cena produktu. Oczekują także skutecznej i niedrogiej dostawy pod wskazany adres, najlepiej już za pierwszym razem. Internauci nie są skłonni długo czekać na zorganizowanie dostawy zamówionych produktów. Chcą je otrzymać w możliwie jak najkrótszym czasie, W tej sytuacji wybór solidnego i sprawdzonego dostawcy internetowych zakupów jest bardzo ważną decyzją dla zarządzających danym e-sklepem.

Jak firmy kurierskie dbają o skuteczność doręczania przesyłek?

Sprawdzony partner

Znalezienie solidnego partnera przy organizacji przesyłek kurierskich jest priorytetem w działalności sklepów internetowych. Klientów biznesowych od lat wspiera firma DHL Parcel, a jej statystyki są imponujące (źródło: https://blog.home.pl/2017/01/przesylki-kurierskie-dhl-parcel-dlaczego-skuteczne-doreczenie-towaru-decyduje-o-sukcesie-w-e-handlu/):

  • 45 mln dostarczonych przesyłek,
  • 40 tys. zadowolonych nadawców,
  • ponad 3 tys. kurierów,
  • 25 lat obecności na polskim rynku,
  • 41 terminali,
  • 6 krajowych centrów sortowania,
  • 60 automatów paczkowych Parcelstation
  • 1400 punktów partnerskich DHL Parcelshop.

Czas doręczenia przesyłki w DHL Parcel jest stosunkowo krótki i wynosi maksymalnie 5 dni, choć najczęściej paczki trafiają do adresatów na następny dzień roboczy po złożeniu przez nadawcę dyspozycji wysyłki. Kurierzy DHL Parcel dbają o skuteczne doręczanie przesyłek, ponieważ tego oczekują zarówno nadawcy, jak i odbiorcy. Statystyki wskazują, że 75 proc. klientów (źródło: https://dlasprzedajacych.allegro.pl/docs/prezentacja-dla-klienta-allegro-de.pdf) e-sklepów deklaruje chęć złożenia zamówienia ponownie w tym samym sklepie, jeśli będą zadowoleni z dostawy.

Możliwości dla odbiorcy - śledzenie przesyłki i przekierowanie

Po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym konsument z niecierpliwością oczekuje na swoją paczkę. W DHL Parcel ma możliwość śledzenia swojej przesyłki na http://www.dhl.com.pl/sledzenieprzesylkikrajowej/. Wystarczy w tym celu wpisać numer przesyłki.

Poza tym w DHL Parcel praktykowane są bezpośrednie powiadomienia za pośrednictwem informacji e-mail lub sms, dzięki czemu klient jest informowany o planowanym terminie doręczenia zamówionego towaru.

W dniu dostawy kurier podejmuje próbę doręczenia przesyłki do rąk adresata, a jeśli nie zastanie go pod wskazanym adresem, zostawi awizo. Wówczas przesyłkę będzie można odebrać w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel, a adres takiego punktu znajdzie się na awizo. Jeśli odbiorca tego nie zrobi, kolejnego dnia roboczego kurier DHL Parcel ponownie będzie próbował doręczyć przesyłkę. W przypadku niezastania nikogo w domu, pozostawi powtórne awizo. Przez kolejne 7 dni kalendarzowych klient może odebrać przesyłkę w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel.

W przypadku, gdy adresat wie, że nie będzie mógł odebrać bezpośrednio od kuriera swojej przesyłki, może dokonać jej przekierowania, o ile podczas zamawiania towarów w sklepie internetowym podał swój numer telefonu lub adres e-mail. Przekierowanie może ustawić w serwisie przekieruj.dhlparcel.pl, na dowolny adres w danym rejonie DHL Parcel, do punktu odbioru DHL Parcelshop, automatu DHL Parcelstation, czy do sąsiada.

 

Materiał Partnera

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common