Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Firmy i Rynki

Najnowsze doniesienia z segmentu SUV

23-01-2017, ostatnia aktualizacja 23-01-2017 16:42

SUV-y, a więc samochody sportowo-użytkowe, od kilkunastu lat podbijają serca konsumentów. Nic dziwnego – są wygodne, przestronne i praktyczne. Od pewnego czasu obserwujemy jednak, że producenci SUV-ów mają problem z wyróżnieniem się wśród konkurencji. Na tym tle bardzo obiecująco wygląda premiera nowego Volvo XC90, które wyróżnia się na tle innych tego typu samochodów, i to na wielu płaszczyznach.

Innowacyjny system zarządzania

Na pokładzie nowego Volvo XC90, czyli nowego luksusowego samochodu klasy SUV szwedzkiego producenta, znajdziemy znakomity system Sensus Connect, dzięki któremu korzystanie z auta jest bardziej intuicyjne, przyjemniejsze i wyjątkowe. Umożliwia on sterowanie głosowe lub dotykowe różnymi aplikacjami auta oraz sprawia, że samochód stale podłączony jest do szerokopasmowego internetu, który następnie udostępniany jest w formie sieci WiFi wszystkim pasażerom pojazdu.

W ramach Sensus Connect możemy także zarządzać dźwiękiem w aucie. Będzie to doświadczenie bardzo przyjemne, bowiem szwedzki producent odtworzył w swoim SUV-ie akustykę goteborskiej sali koncertowej! Kierowcom do gustu przypadnie także zapewne zintegrowana z Sensus Connect nawigacja iGo, która dzięki stałemu połączeniu z internetem w każdym momencie pozwoli na wybór najbardziej optymalnej trasy oraz uzyskanie szczegółowych rekomendacji dot. obiektów znajdujących się w naszej okolicy.

Dzięki Sensus Connect możemy także sterować zdalnie naszym SUV-em, poprzez aplikację mobilną Volvo On Call. Za pomocą smartfona uruchomimy więc silnik i włączymy klimatyzację lub ogrzewanie oraz zamkniemy i otworzymy drzwi, jak również sprawdzimy, czy zamknęliśmy w pojeździe wszystkie okna. Za pomocą Volvo On Call możemy także, zarówno na smartfonie jak i z auta, wezwać pomoc drogową. Nie musimy przy tym nawet orientować się, gdzie spotkało nas coś złego. Operator systemu Volvo On Call namierzy nas dzięki współrzędnym GSP. Namierzanie będzie też przydatne, gdy nasz pojazd zostanie skradziony. Wtedy operator może na nasze żądanie unieruchomić auto. Z resztą o każdej próbie kradzieży zostaniemy powiadomieni poprzez smartfon, bowiem informowanie o nieautoryzowanych wejściach do samochodu to także jedna z funkcji aplikacji Volvo On Call.

Najnowsze technologie w służbie kierowcy

W nowym Volvo XC90 znajdziemy również innowacyjne systemy, które wyręczają kierowcę w wielu sytuacjach. Układ Pilot Assist utrzymuje SUV-a na środku pasa ruchu, korygując tor jazdy delikatnymi ruchami kierownicy. Gwarantuje także zachowanie wskazanego odstępu od poprzedzającego pojazdu. System Queue Assist pozwala natomiast rozszerzyć funkcjonalność systemu o prędkości pomiędzy 0 a 30 km/h, a więc obsługuje nawet sytuacje, w których poprzedzający nas pojazd zatrzyma się. Nasz nowy SUV może więc samodzielnie poruszać się… w korkach. To już naprawdę brzmi jak kosmiczna technologia.

...
Poprzednia
1 2
rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common