Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Globalne interesy

W Karpaczu nie tylko o przemyśle

01-12-2016, ostatnia aktualizacja 01-12-2016 16:00

W urokliwym sudeckim miasteczku już na początku grudnia 700 biznesmenów i polityków z całej Europy Środkowo–Wschodniej rozmawiać będzie o kluczowych problemach sektora przemysłowego.

Forum Przemysłowe już po raz drugi zagości w Karpaczu. Goście mają rozmawiać o czwartej rewolucji przemysłowej opierającej się na łączeniu najnowocześniejszych wirtualnych technologii z realną produkcją, która może zmienić modele działania całych gałęzi gospodarki.

Główne tematy konferencji to reindustrializacja, rozwój innowacyjnych firm, kapitał dla rozwoju, ekspansja zagraniczna oraz rozwój społeczny i terytorialny, które stwarzają nowe możliwości ekonomiczne, stanowiąc szansę dla szybkiego rozwoju kraju.

– Chciałbym, żeby przemysł był jak najbardziej nowoczesny. Wiadomo, że dzisiaj industrializacja nie polega na tym, na czym polegała 40 czy 50 lat temu. Państwo jest przede wszystkim po to, żeby tworzyć jak najlepsze warunki do rozwoju dla przedsiębiorców. Tak właśnie rodzą się nowoczesne ekosystemy gospodarcze – mówi Mateusz Morawiecki, wicepremier i minister rozwoju, jeden z gości Forum.

Jak podają organizatorzy, II Forum Przemysłowe w Karpaczu będzie okazją do szerokiej debaty o kluczowych problemach przemysłu europejskiego. Podczas trzech dni obrad odbędzie się kilkadziesiąt wydarzeń, jak debaty, sesje plenarne, prezentacje raportów i bloków tematycznych.

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw m.in. z branży energetycznej, chemicznej oraz górniczej, stawia na rozwój, anonsuje zmiany w działalności oraz zapowiada realizacje dużych projektów. Świadczą o tym deklaracje, które na początku września padły w Krynicy z ust prezesów największych polskich firm. To choćby zapowiedź prezesa PERN Igora Wasilewskiego dotycząca potrzeby zakończenia budowanej od 13 lat trzeciej nitki rurociągu Przyjaźń, biegnącej z Adamowa na granicy z Białorusią do Płocka. Inna analizowana deklaracja to zapowiedź prezesa PGNiG Piotra Woźniaka o planowanym do 2021 r. pięciokrotnym zwiększeniu wydobycia gazu ze złóż w Norwegii.

Forum wbrew nazwie nie będzie się koncentrować wyłącznie na problematyce związanej z branżą przemysłową. Odbędzie się panel poświęcony temu, czy digitalizacja sprzedaży doprowadzi do powolnego zaniku handlu detalicznego. – Pomimo wszechobecnego internetu oraz dynamicznie rozwijającego się sektora zakupów online, w dalszym ciągu prawie 90 proc. zakupów jest dokonywanych offline w sklepach stacjonarnych – mówi Krzysztof Łuczak, dyrektor zarządzający w Sensorberg Polska. – Z tego względu świat technologii internetowej z coraz większym zainteresowaniem przygląda się wpływaniu na decyzje zakupowe klientów w centrach handlowych i sklepach stacjonarnych – dodaje.

Zaplanowane są także panele poświecone rynkowi energetycznemu. Goście zastanawiać się będą również nad tym, jakie zmiany należy wprowadzić w system kształcenia zawodowego, aby realnie wpłynęły na sytuację na rynku pracy.

Jednym z kluczowych wątków debaty będzie dyskusja nad planami Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącymi zmian w systemie kształcenia. Swoje uczestnictwo w tym panelu zapowiedziała minister edukacji narodowej Anna Zalewska.

W partnerstwie z Irlandzkim Związkiem Posiadaczy Pojazdów Elektrycznych zorganizowany zostanie panel dotyczący spodziewanych zmian na rynku motoryzacyjnym. Ekologiczne modele są w dalszym ciągu droższe z perspektywy małych przedsiębiorców i prywatnych użytkowników. Wiele państw UE ogłosiło plany rozwoju elektromobilności. Mają one stanowić koło zamachowe innowacyjnej gospodarki i walki z wysokim poziomem zanieczyszczeń w miastach. Jak upowszechnić ekologiczne samochody? Gdzie potrzebne są zmiany w infrastrukturze, administracji, prawodawstwie? Czy Europa jest w stanie wygrać wyścig technologiczny z USA i stać się liderem w produkcji elektrycznych pojazdów?

—— Piotr Mazurkiewicz

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common