Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
Bloomberg US

Technologie

Jak strzelić bramkę bukmacherowi

Jarosław Marczuk 28-10-2013, ostatnia aktualizacja 28-10-2013 01:00
CSKA Moskwa, zgodnie  z prognozą, wygrała w LM  z Viktorią Pilzno. Ale nawet komputerowe typy  nie zawsze się sprawdzają.
CSKA Moskwa, zgodnie z prognozą, wygrała w LM z Viktorią Pilzno. Ale nawet komputerowe typy nie zawsze się sprawdzają.
źródło: materiały prasowe

„Mecz można wygrać, przegrać 
lub zremisować", mawiał klasyk. Algorytm warszawskiej firmy przewiduje to z większą precyzją.

Woof to pseudonim. Kryje się pod nim administrator forum na portalu betplatform.com, jednym z największych polskich serwisów dla miłośników zakładów sportowych. Woof, jak sam twierdzi, czerpie zyski z zakładów bukmacherskich już od ponad dekady. – W obstawianiu w piłce nożnej przede wszystkim liczą się statystyki – mówi. – Zanim wybiorę drużynę, sprawdzam, w jakiej kondycji są zawodnicy, którzy z nich dostali kartki, jaka jest ranga meczu i wiele innych informacji. Doświadczenie jest kluczowe. Niektórzy gracze stosują metody matematyczne do obliczania szans na wygraną – dodaje.

U bukmacherów – zarówno tych 
w internecie, jak i w realu – obstawiać można praktycznie wszystko. Zwycięstwo, przegrana, remis, dokładny wynik, ilość czerwonych i żółtych kartek itd., itp. Ale amatorom jest ciężko. Jeśli nie stawiasz na pewniaka takiego jak Real Madryt w spotkaniu z np. FC Copenhagen, to skazany jesteś na szczęście. A ja jestem właśnie amatorem, który eksperymentalnie postanowił obstawić któreś ze spotkań Ligi Mistrzów. Unikając faworytów, wybrałem mecz CSKA Moskwa z Viktorią Pilzno. O tych drużynach wiedziałem tylko, z jakich miast pochodzą i że grają pewnie lepiej niż Legia Warszawa, skoro dostały się do turnieju. Ale obstawiając, nie kierowałem się przeczuciem, tylko wyliczeniami pewnego software'u.

– Powstaliśmy po to, żeby pomagać początkującym i średniozaawansowanym graczom wygrywać w zakładach bukmacherskich – mówi Alex Korniłow, założyciel i prezes firmy iteelabs będącej operatorem serwisu Betegy. To nieduża spółka z siedzibą w Warszawie, w której 10–osobowym zespole są przedstawiciele aż sześciu narodowości. Zajmują się rozwijaniem algorytmu komputerowego, który potrafi automatycznie, bez ingerencji człowieka, przewidywać wyniki spotkań piłkarskich.

Na stronie start–upu zobaczymy 
listę przykładowych prognoz na chociażby mecze ligi angielskiej z określonymi 
procentowo szansami na zwycięstwo, remis lub przegra-
ną każdej z drużyn. – Skuteczność 
naszych prognoz sięga poziomu 
76–80 proc. – twierdzi Korniłow.

Trudno to zweryfikować. Ale niedawno operator Betegy podpisał umowę partnerską z ESPN – czołową amerykańską sportową stacją telewizyjną. Współpraca ruszyła w sierpniu. Jak na polski start–up to duża rzecz. – ESPN chciało poszerzyć ofertę ich serwisu internetowego, aby dostarczyć użytkownikom jak najwięcej informacji na temat spotkań piłkarskich – wyjaśnia Korniłow. Jego firma dostarcza Amerykanom swoje przewidywania dotyczące ośmiu lig piłkarskich.

Więcej w najnowszym numerze Bloomberg Businessweek: http://sklep.rp.pl/sklep/bloomberg_businessweek.php

Bloomberg Businessweek Polska
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common