Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Firmy i Rynki

Potęga różu

Jennifer Miller 01-12-2016, ostatnia aktualizacja 01-12-2016 16:00
źródło: Corbis

Pomyślała, że kobiety z pokolenia millennialsów mogą czuć to samo, i miała rację. Od maja powieść sprzedano w ponad 100 tys. egzemplarzy, a okładka pojawiła się na Instagramie co najmniej 2,5 tys. razy, co w przypadku książki jest dość niezwykłe. Niektórzy przedstawiciele wydawnictwa obawiali się, że okładka zniechęci mężczyzn, ale transgenderowy róż to jeden z powodów jej popularności. – Jest w tym tak dużo androginii i płynności, że nie sądzę, aby ludzie – mężczyźni i kobiety – mogli się do niej uprzedzić z powodu koloru – mówi Danler.

Uwolnienie różu od konkretnej płci pomaga zrozumieć, dlaczego w 2016 r. domy mody Gucci, Off–White i Pigalle wypuściły na rynek męskie ubrania w kolorze różowym oraz dlaczego najpopularniejszym kolorem sneakersów Common Project, ulubionej marki stylowych mężczyzn, jest róż jutrzenki. A także dlaczego Pantone Color Institute, centrum analizujące globalne trendy kolorystyczne, uznał kwarcowy róż za kolor roku 2016. Laurie Pressman, wiceprezeska Instytutu, mówi, że jasnoróżowy jest kojarzony z dobrobytem i tzw. uważnością. – Kolor staje się popularny, ponieważ jest symbolem wieku, w którym żyjemy – mówi. – To niespokojne czasy i ludzie szukają ukojenia.

Oczywiście teraz, kiedy róż stał się wśród millennialsów synonimem szyku, czymś całkowicie uzasadnionym staje się sceptycyzm wobec opartych na tym kolorze działań marketingowych. Czy wydawcy i domy mody naprawdę interesują się wspieraniem kultury feministycznej? Czy też chodzi im jedynie o większą sprzedaż książek i obuwia? Jak długo to potrwa? Do zalania nas przez kolejną falę konserwatyzmu, o ile fala ta już nie nadeszła? Jak na razie dużo ważniejsze są zagadnienia praktyczne. Róż zawsze był prezentowany jako kolor na ciepłą pogodę. – O tej porze roku nie można go było znaleźć – mówi Paoletti. Ale takie podejście należy już do przeszłości. Jedna z czytelniczek Le Catch zapytała ostatnio, czy może nosić swoją różową kurtkę motocyklową Anne Fontaine w listopadzie. Odpowiedź Rentmeester nie pozostawiała żadnych wątpliwości: – Róż możesz śmiało nosić nawet przez całą zimę!

1 2 3
Następna
rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common