Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Firmy i Rynki

Czekolada z ekstraklasy

Marcin Grzejszczak 22-06-2014, ostatnia aktualizacja 22-06-2014 16:00
Produkcja czekolady bean-to-bar w Manufakturze Czekolady Chocolate Story.
Produkcja czekolady bean-to-bar w Manufakturze Czekolady Chocolate Story.
źródło: Manufaktura Czekolady

Od ziarna do tabliczki – niewielu stawia na taką produkcję czekolady. Polskie fi rmy konkurują z belgijskimi markami m.in. w Skandynawii.

Ziarna kakao z Ekwadoru albo Peru, do tego cynamon, jagody goji, papaja, a nawet popcorn. Takie składniki można znaleźć w czekoladzie, którą na sklepowych półkach widuje się rzadko. Mowa o jej odmianie bean–to–bar – czyli od ziarna do tabliczki. To czekolada najbardziej ekskluzywna wśród czekolad typu premium. – W Stanach Zjednoczonych małych producentów bean–to–bar jest ok. 120 – zwraca uwagę Piotr Krzciuk, ekspert rynku czekolady, autor bloga i sklepu internetowego Sekretyczekolady.pl. W Polsce taką produkcję prowadzi zaledwie kilka firm, tylko dwie są szerzej znane na rynku. – To powrót do źródeł i historii słodkiego przysmaku. Produkcja opiera się na procesach rodem z XIX wieku, z prawdziwych ziaren kakao, a nie półproduktów – dodaje.

Owe dwie znane fi rmy to Manufaktura Czekolady Chocolate Story oraz Surovital (sprzedający wyroby pod marką Cocoa). Marcin Rendak, właściciel Surovitalu, mówi, że w ciągu miesiąca sprzedaje 20 tys. tabliczek. – W Holandii bądź Wielkiej Brytanii producenci bean–to–bar potrafi ą sprzedać nawet ponad 100 tys. tabliczek miesięcznie, ale przy kilkukrotnie większym rynku – zaznacza Rendak. 40 proc. produkcji czekolad Cocoa trafi a na rynki zagraniczne, głównie skandynawskie. – Idealną sytuacją jest wykreowanie produktu niszowego, który będzie dostępny w wielu krajach – podkreśla.

Więcej w najnowszym numerze Bloomberg Businessweek: http://sklep.rp.pl/sklep/bloomberg_businessweek.php

Bloomberg Businessweek Polska
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common