Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Inwestycje i Finanse

Debiut PKP Cargo 
w poślizgu

Agnieszka Stefańska 09-09-2013, ostatnia aktualizacja 09-09-2013 01:00

Okienko z akcjami otworzyć się ma 
na przełomie października i listopada. Zamieszanie wokół OFE może 
je jednak opóźnić.

267,4 Tyle mld zł wyniósł wynik netto spółki w 2012 roku.

Przed laty w kuluarach warszawskiej giełdy powtarzano dowcip, że jej parkiet zdąży się rozsypać, zanim trafią nań Polskie Koleje Państwowe. Tej jesieni żart stanie się nieaktualny. Na GPW ma wjechać PKP Cargo, największy przewoźnik kolejowy w Europie, spółka zależna PKP SA. O ile nie opóźni go zamieszanie wokół OFE.

60,3% Udział w polskim rynku PKP Cargo – liczony tzw. pracą przewozową (masa razy odległość)

Rozkład jazdy przewiduje debiut 
pod koniec października lub na początku listopada. Powtarzana niedawno data 17 października jest już nieaktualna, informują źródła znające sprawę. – Debiut przesunie się o kilka tygodni. Sami nie wiemy, kiedy dokładnie nastąpi. Zależy to m.in. od tego, jak poprzedniego dnia zamknie się giełda w Stanach Zjednoczonych. Będzie kilka okienek prywatyzacyjnych – mówi nasze źródło.

„Daleko posunięty wpływ związków zawodowych na działalność spółki przy takim balaście kosztowym może być czynnikiem hamującym wzrost wartości akcji" – Alfred Adamiec, główny ekonomista LifeWays

– PKP Cargo jest jedną z najciekawszych spółek z Grupy PKP – mówi Alfred Adamiec, główny ekonomista LifeWays. Ruchy rządu wokół OFE spowodowały jednak gwałtowne spadki na giełdzie. 
– One mogą potrwać nawet kilka miesięcy. W obecnej sytuacji prywatyzacja PKP Cargo w tym roku nie ma sensu. Szkoda sprzedawać teraz na siłę coś, co potem można sprzedać drożej – ocenia Alfred Adamiec.

Analitycy wielu biur maklerskich odmówili nam komentarza w związku z tym, że ich instytucje mają pracować przy ofercie. Samo Cargo jest bardzo oszczędne 
w deklaracjach. 
– Czekamy na zatwierdzenie prospektu emisyjnego przez Komisję Nadzoru Finansowego. Debiut planujemy na IV kwartał tego roku – mówi Łukasz Boroń, prezes PKP Cargo. W kontekście przygotowań do 
upublicznienia cieszy go „coraz lepsza 
sytuacja na rynku przewozów towarów 
w Polsce".

Więcej w najnowszym numerze Bloomberg Businessweek: http://sklep.rp.pl/sklep/bloomberg_businessweek.php

Bloomberg Businessweek Polska
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common